CURS 2015-2016

                CURS 2015-2016


ACTIVITATS DE CICLE


EN DINO ENS VISITA
Avui a l'escola hem tingut una visita molt especial la dentista i en Dino ens han explicat un munt de coses sobre les nostres dents. Ens han dit que dins la boca tenim uns bitxos, que no es veuen, que s'alimenten del sucre dels aliments que mengem. Es diuen bacteris. En Dino ens ha ensenyat com rentar-nos  bé les dents per fer fora els bacteris i així evitar les caries. 


















SANT JORDI

ELS NENS I NENES HAN FET DIFERENTS MANUALITATS PER  CELEBRAR SANT JORDI UTILITZANT DIVERSOS MATERIALS.
P-3  

  • UNA ROSA: LA TIJA AMB UN TUB DE VÀTER PINTAT AMB PINTURA VERDA I ELS PÈTALS AMB CARTOLINES VERMELLES QUE HAN PUNXAT. 
  • UN DRAC: CARTOLINES VERDES I VERMELLES QUE HAN PUNXAT, LA LLENGUA ÉS UN ESPANTA-SOGRES DE COLOR VERMELL.

 P-4 i P-5
  • UNA ROSA: HAN RETALLAT UNA TIRA DE GOMA EVA VERMELLA PELS PÈTALS  I UNES  FULLES VERDES.
  • UN DRAC: HAN RETALLAT PLANTILLES  DE DIFERENTS COLORS I MATERIALS PER FER UN TITELLA

           














MONA DE PASQUA

PER CELEBRAR L'ARRIBADA DE LA PASQUA HEM FET UNA GALLINA DECORANT UN PLAT DE CARTRÓ AMB ALES, CRESTA I PLOMES.
I SABEU QUÈ?.... TÉ UNA SORPRESA MOLT DOLÇA, PORTA OUS DE XOCOLATA !!!








 

Els nens i nenes d'Educació Infantil hem anat al Teatre Municipal a veure Titelles "EN JAN TOTLIFAN" ens ha agradat molt. Us en fem cinc cèntims...






  





EN JAN TOTLIFAN
 "Aquesta és la història d’en Jan, un nen que de petit a casa seva li feien tot, així que no li calia aprendre a fer res si ell no volia... Quan es va fer gran va tenir un ajudant, en Nicolau, que també li feia tot.
Però un dia, quan en Nicolau va tenir prou diners, va dir-li que s’en volia anar a viure tranquil a les Illes Verdes.
En Jan no sabia viure sense ajuda: ni vestir-se, ni cordar-se les sabates, ni tan sols de menjar-se la sopa era capaç...!

 
Així que va decidir emprendre un llarg viatge per trobar en Nicolau travessant camps i ciutats, i llocs desconeguts per ell com una granja i un port. I va passar que a poc a poc, va anar aprenent moltes coses.
Quan va arribar per fi a les illes Verdes i el va trobar, se’n va adonar que ja sabia fer gairebé de tot i que no calia que algú altre li fes res.


Llavors va decidir quedar-s’hi a viure i ajudar en Nicolau amb la seva parada ambulant de gelats, com dos bons amics."

 

 
Tots els nens i nenes d'Educació Infantil hem celebrat el Dijous Gras fent un bon esmorzar i un ball de disfresses al pati.










 

El dimecres 28 d'octubre a l'escola vam celebrar la castanyada.
Els nens i nenes de P-3, P-4 i P-5 vam sortir molt emocionats al pati esperant l'arribada de la castanyera. 

Vam ballar unes danses i vam menjar unes castanyes molt bones !!!

























P-3


MURAL DE LA GRANJA


Ja hem començat a fer el nostre mural de la granja. Ens ho estem passant molt divertit enganxant totes les fotos que anem portant i també pintant arbres, el sol, núvols, herba….

També hi hem penjat bossetes amb el menjar de cada animal que abans hem pogut tocar i remenar ( palla, pinso, blat de moro…).

Encara ens queda molta feina, perquè després del mural volem muntar una granja a la classe amb animalets de joguina , de plastilina i tot el que trobem !!!

Quan ho tinguem tot acabat,  ja us passarem una foto ben xula !


















EL MOLÍ DE CALABUIG


Vam anar a la granja d’El Molí de Calabuig i ens ho vam pasar super bé !!
Vam poder veure i tocar molts animals i també fer una volta amb carro.

Per cert , el menjar era boníssim !!













IPADS

Aprenem amb els Ipads. Mireu que concentrats estem !!!










BARREGEM

Ens ho hem passat molt bé fent barreges de colors!!

Hem aconseguit fer els colors: taronja, verd, lila i gris. 
 














LLETRES I NÚMEROS

Ens estem iniciant en el reconeixement de lletres i números a partir d’objectes de la vida quotidiana.











BLOCS LÒGICS 

Estem treballant la lógica matemàtica amb el material didàctic dels “BLOCS LÓGICS " .

Amb ells treballem diferents atributs: COLOR (groc, vermell, blau), GRUIX (gruixut / prim) i MIDA (gran / petit).




 

DIJOUS GRAS

Que divertit !!! Avui hem anat a l'escola disfressats per celebrar el Dijous llarder.































TREBALLEM LA GEOMETRIA

Els nens i nenes de P-3 estem treballant les figures geomètriques : cercle, quadrat i triangle.

Hem passejat per l’escola per veure si en trobàvem i les hem fotografiat. També les hem dibuixat entre tots a partir del propi cos.























































P-4

TRANSVASAMENTS
Una de les activitats que estimula la concentració, atenció i coordinació són els transvasaments.

Aquesta vegada hem transvasat aigua d’una ampolla grossa a una de petita i al revés amb l’ajuda d’un embut.

Hem parlat de la capacitat, de les grandàries i hem treballat el concepte ample/estret.


















SAL DE COLORS

Hem agafat plates i hi hem tirat sal a cada una d’elles.
Hem fregat amb guixos de colors la sal.
S’han barrejat els granets de guix amb la sal.
Hem fet un dibuix amb enganxament i després hi hem tirat la sal de colors a sobre.
Ens ha agradat molt.









TREBALLEM ELS BLOCS LÒGICS

Els blocs lògics són un conjunt de figures en les que hi ha quatre formes diferents: quadrat, triangle, cercle i rectangle.

A més poden ser de color: blau, vermell o groc; grans o petits; gruixuts o prims.

Els podem agrupar segons un atribut o més.

A mesura que els nens van adquirint els coneixements, anirem introduint les etiquetes negatives.










PROJECTE ELS VEHICLES

Els nens i nenes fem el projecte dels vehicles.

Hem confeccionat un cotxe amb quatre cercles i un cilindre.

Hem dibuixat un circuit al pati i hem après a circular tot passant-nos-ho molt bé.







GEOMETRIA

Amb els nens i nenes estem treballant la geometria.
Els hi hem donat els cossos geomètrics (cilindre, cub). Els han observant, tocat, jugat…
Un cop han manipulat el material els proposem estampar els cossos geomètrics al paper i han de relacionar les figures geomètriques del cercle, quadrat i rectangle amb les cares dels cossos geomètrics.





   

CARNESTOLTE

 

"El lleó no em fa por

pam i pipa , pam i pipa

el lleó no em fa por

perquè soc bon caçador."        

                                                     

  

  Hem fet una mascara de lleó !

 











 





DIJOUS GRAS

Que divertit !!! Avui hem anat a l'escola disfressats per celebrar el Dijous llarder.
















Aquest curs treballem les matemàtiques amb un nou material Axioma. Gaudim molt manipulant i experimentant.










 



P-5

VÍDEO FI DE CURS

Us deixem l'enllaç perquè us pogueu descarregar el vídeo que us vàrem passar a la graduació de P5.




COLÒNIES A LES ORENETES DE BORRASSÀ

El 19 i 20 de maig vam anar de colònies a la granja escola  les orenetes de Borrassà. Vam fer un munt d'activitats.
Els monitors/es ens van explicar els costums, l’alimentació i la manera com viuen els animals de la granja. Vam treballar amb diferents aus, conills, cabres, burros, porcs xinesos... els quals vam donar menjar, vam poder veure i tocar. Després de l’activitat vam fer una passejada amb poni.
Vam fer ceràmica treballant el fang amb el torn i ceràmica raku vam decorar i coure  un vol.
Vam jugar molt i ens ho vam passar d'allò més bé tots junts !!!














PROJECTE: EL NOSTRE VAIXELL

Al llarg del curs hem estat treballant el projecte dels vaixells. Hem après: que n'hi ha de diferents tipus, les seves parts i per a què serveixen cadascun d'ells...

Vam anar d'excursió al Museu Marítim de Barcelona. Ens van explicar moltes coses. Ens ho vam passar d'allò més bé pujant i visitant el Pailebot Santa Eulàlia.


 





A l'aula, després d'escollir entre tots el dibuix del vaixell que volíem fer i fer una llista del material necessari (caixes de cartró, tubs, cordes, llençols...), Ens hi vam posar a construir-lo.








I aquí teniu el resultat dels nostres esforços!!!
Mireu quins vaixells tan preciosos.

 






JORNADA DE COOPERACIÓ SOLIDÀRIA

Estem llegint "El llibre dels Somnis Amagats" escrit per la Marta Pi, mare d'unes alumnes de l'escola.
Ens explica la història d'un llibre màgic, en el que és possible que es facin realitat alguns somnis, i a on els nens i les nenes de diferents llocs del món expliquen les seves vivències i el seus somnis

A partir de la lectura d'aquest llibre hem fet un dibuix del somni de l´Amira, en el seu somni desitja que en el seu poble hi hagi una font amb molta aigua. Hi ha països que no disposen d'aigua com tenim nosaltres.
També hem mirat un dels videos: Camins per anar a l'escola de la Devi, la kritika i Olivier.  
La Leire i la Laura han participat a la jornada de Cooperació Solidària a l'Ajuntament de Girona, on han explicat les diferents activitats treballades a l'aula. Un nen o nena de cada curs ho ha exposat. 









SORTIDA AL PARC DEL MIGDIA

Aquest dijous 14 d'abril el matí hem fet una sortida al Parc del Migdia per observar com  han anat canviant  els arbres del parc amb l'arribada de la primavera. Hem observat que ja han començat a sortides fulles noves i molts d'ells estan ben florits.








                                      

PIET MONDRIAN 


En la primera sessió es va presentar Piet Mondrian, qui era, on havia nascut, que li agrada fer,...es van mostrar fotografies i es van observar algunes làmines sobre la seva obra.
En aquesta mateixa sessió ens vam centrar en l'obra Gran composició A. Vam observar làmines d'obres on domina la retícula negra amb blocs de colors primaris, a part del negre i el gris. Es treballen conceptes com línia vertical i horitzontal, línia recta, els colors, les formes quadrades i rectangulars,...
La proposta va ser la de crear una retícula a base de línies rectes i omplir alguns dels espais amb colors primaris. Es va realitzar amb ceres. 





En la segona activitat del taller es va mostrar la làmina del quadre Broadway Boogie-Woogie. Curiosament, quan es preguntà als nens i nenes amb què els feia pensar l'obra, algú va veure la semblança amb un plànol d'una ciutat, amb carrers,... que és precisament el que Mondrian va voler representar.
Es van utilitzar tires de cartolines de diferents colors per fer entramats com els carrers, i es van superposar retalls d'aquestes per simbolitzar els edificis, els cotxes,...  i gomets de diferents colors.





L'ARRIBADA DE LA PRIMAVERA

A l'escola ha arribat la primavera!
Hem visitat el pati interior on hi han moltes plantes i flors diferents: palmeres, cintes, clívies, prímules, falgueres ...


  


També hem anat a l'hort. els nens i nenes de 3er han plantat i cuidat diferents plantes i hortalisses: carxofes, enciams, api maduixeres, julivert, menta... Tot a punt per vendre. Us felicitem!!!









VISITEM EL ZOO

El dimecres 9 de març hem anat d'excursió al Zoo de Barcelona. Hem pogut veure i conèixer molts animals. Ens ho hem passat molt bé...


























JUGUEM AMB LES LLANTERNES


Avui hem fet una classe molt diferent. 
Ens hem quedat a les fosques i hem manipulat lliurement amb les llanternes per l'aula. Hem enfocat des de molt a prop i des de molt lluny diferents objectes. Hem observat una llanterna experimentant amb la llum que proporcionen. Hem jugat amb les ombres dels objectes. Hem descobert que la imatge que es projecta quan enfoquem és un cercle....






 

  PADRINS DE LECTURA

A l'escola anomenem padrins o padrines als nens i nenes més grans de l'escola que fan llegir als nens i nenes de P5.
Els nens i nenes de 5è "apadrinen" un nen o nena de P5, els expliquen, llegeixen i ensenyen contes i llibres. Els padrins i padrines no ensenyen a llegir, sinó que motiven i serveixen com a models de lectura als nens i nenes que estan en el procés d'aprenentatge  de la lectura.
Cada infant té el mateix padrí o padrina al llarg de les diferents sessions per tal de potenciar una relació personal i afectiva entre ells dos.
Aquesta activitat té molt d'èxit entre els nens grans i petits.


















AQUAREL·LES


Que divertit!!! Avui hem pintat amb aquarel·les, tot experimentant amb diferents colors diluïts en aigua i aplicats amb un pinzell. Hem descobert que els colors utilitzats són més o menys transparents segons la quantitat d'aigua amb la que es barreja, i de vegades deixen veure el fons del paper. 



 



CARNESTOLTES

Estem treballant el projecte dels vaixells i ens hem fet un  barret de mariner. 

 

     

            

                



                      





        



          



           



                                    






DIJOUS GRAS

Que divertit !!! Avui hem anat a l'escola disfressats per celebrar el Dijous llarder.

                                                          




















 

 

 

 

 

 

PAUL KLEE

Les obres de Paul Klee agraden molt als nens i nenes, a part de gaudir amb elles es poden treballar molts aspectes com són el color, les formes.
En la primera sessió es va presentar l'artista, una petita biografia, fotografies i una selecció d'imatges de les seves obres. Després ens vam centrar en l'obra Senecio.
La segona sessió vam observar obres que Klee va realitzar després de la seva estada a l'Àfrica. Paisatges plens de colors, molt geomètrics.La proposta va ser fer un fons estampat amb esponja amb formes regulars i en una altra sessió es van dibuixar a sobre diferents elements amb cera tova negra.
En la tercera sessió vam observar les obres on el negre era el color de fons, com Peixos màgics, Paisatge amb ocells grocs i Peix daurat. En aquestes obres Klee realitza uns dibuixos molt lineals, amb temàtica d'animals, de fantasia i de somnis.
La proposta a fer va ser una creació de temàtica lliure amb guixos de colors prèviament mullats sobre un fons pintat amb tempera negra (rodet).